Тренінги для асистентів вчителів

З 20 по 28 вересня 2021 року на базі Бориспільського академічного ліцею був проведений тренінг для асистентів учителів закладів загальної середньої освіти Бориспільської міської територіальної громади за Типовою програмою підвищення кваліфікації педагогічних працівників для роботи в умовах інклюзивного навчання відповідно до вимог концепції «Нова українська школа». Організатором заходу був центр професійного розвитку педагогічних працівників управління освіти і науки Бориспільської міської ради.

Важливо, щоб освіта для дітей з особливими освітніми потребами була якісною та доступною. І тому одним із завдань наразі є хороша підготовка асистентів учителів, набуття ними таких знань та вмінь, які допоможуть успішно працювати в інклюзивних класах з дітьми з особливими освітніми потребами.

Навчання провела сертифікований тренер - методист центру підтримки інклюзивної освіти Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» Слободяник Галина Іванівна.

У ході змістовних, цікавих, насичених теоретичних та практичних занять асистенти учителів удосконалювали свою професійну компетентність та поглиблювали знання з ключових питань інклюзивної освіти дітей з особливими освітніми потребами:

сутність, завдання та принципи інклюзивної освіти;

міжнародні та національні нормативні документи, що регламентують інклюзивну освіту в Україні;

універсальний дизайн інклюзивного освітнього середовища;

завдання, ролі й функції асистента вчителя в інклюзивному класі, співпраця з вчителем;

індивідуальна програма розвитку як механізм індивідуалізації освітньої траєкторії для дитини з особливими освітніми потребами та забезпечення її додаткових потреб в освітньому процесі;

робота команди психолого-педагогічного супроводу: основні завдання, склад, основні функції членів команд;

партнерство з батьками як необхідна умова успішного інклюзивного навчання тощо.

Протягом усього навчання в групі панувала невимушена та позитивна атмосфера, що сприяло досягненню найкращих результатів роботи. Педагоги активно та захоплено працювали, брали участь у тематичних обговореннях, ділились досвідом, отримували нові теоретичні та практичні знання, і наприкінці занять висловили щирі слова вдячності тренеру за професійно організований тренінг.